Strategische Marketing
Onderscheid jezelf van de concurrentie met een sterke positionering

Unieke toekomst strategie
Marketingplanning op maat
Sterke Positionering
Wil jij een concurrerende positionering in jouw markt?
Om de toekomstige koers van jouw onderneming te bepalen is de eerste stap het schrijven van een strategisch marketingplan. Dit plan geeft overzichtelijk aan wat we samen willen gaan bereiken en hoe welke stappen we moeten nemen om daar te komen.

Wil je weten wat de beste toekomst strategie is voor jouw onderneming?
Voordat we aan de slag gaan om ervoor te zorgen dat er meer klanten binnenkomen starten we met een strategisch marketingplan (SMP). Binnen de SMP-methode worden de feiten over de markt en onderneming uitgewerkt in een marketingstrategie. Dit resulteert in een plan met activiteiten en middelen die gaan zorgen om de doelstellingen te halen.


3x meer winst met met nieuwe website, content en ad campagnes
Hoe wij samen de toekomststrategie gaan bepalen
1
Doel – bepalen van de uitgangspositie
Wat wil je bereiken met je marketing? Meer leads? Je naamsbekendheid verhogen? Of meer omzet zonder de inzet van meer personeel? Het bepalen van het doel is altijd de eerste stap.
2
Markt – identificeren van externe kansen en bedreigingen
Welke kansen en bedreigingen spelen in je markt? Samen beschrijven en analyseren we de situatie in jouw markt. Denk hierbij aan trends of je concurrentie.
3
Organisatie – interne sterktes en zwaktes analyseren
Wat zijn de sterktes en zwaktes van jouw bedrijf? In deze derde stap onderzoeken we waar jouw bedrijf in uitblinkt en waar juist nog verbetering mogelijk is.
4
Confrontatie – organisatie confronteren met de markt
In deze stap confronteren we de bevindingen van bedrijf en markt met elkaar. Hieruit komt de input om je marketingstrategie op te bepalen.
5
Marketingstrategie – oplossing bieden voor probleemgebieden
Nu we inzicht hebben in jouw bedrijf en de markt ontwikkelen we een marketingstrategie waarbij we zwakke punten verbeteren en positieve punten verder uitbouwen.
6
Marketingmix – bepalen van de marketingmix
Welke marketingmiddelen zet je in? De marketingmix is de samenstelling van de verschillende marketingmiddelen die je tot je beschikking hebt.
7
Marketing Jaarplanning – operationeel activiteitenplan
Hoe gaan we onze strategie realiseren en jouw doelen behalen? Tijdens dit onderdeel zetten we alle acties uit in het activiteitenplan voor het komende jaar.
Wil jij samen met ons jouw nieuwe strategie ontwikkelen?
Gratis Strategiegesprek